تبلیغات
عطش رهایی
عطش رهایی
الهی ،عشق بازی کار هر مشتاق نیست، این شکار دام هر صیاد نیست، عاشقی را قابلیت لازم است، طالب حق را حقیقت لازم است ، عشق از معشوق اول سر زند ،تا به عاشق جلوه دیگر کند ،تا به حدی که برد هستی از او،سر زند صد شورش و مستی از او،شاهد این مدعی خواهی اگر،بر حسین و حالت او کن نظر

عضو جبهه پایداری در گفتگو با 598(قسمت دوم و پایانی):
 حمله کنندگان به جبهه پایداری حساب بعدها را می‌کنند یعنی افرادی را از همین انتخابات مجلس ساماندهی می کنند برای انتخابات ریاست جمهوری دو سال بعد، آنها پایداری را مانع بزرگی برای خودشان می‌دانند. آن‌هایی که در فتنه فعال شدند و به نوعی پشتیبانی کردند آنها هم منحرف اند. اشخاصی که در فتنه 88 آب به آسیاب دشمن ریختند تعدادشان کم نبود و این‌ها حلقه‌های به هم مرتبط است حلقه‌های اصطلاح طلبان و کارگزاران و آقای هاشمی اینها را نمی‌شود از هم جدا کرد.
چگونگی تشکیل مجلس مقتدر، سالم و ولایتمدار و همچنین پایبندی کاندیداها به شعارها و گفتان های حامی آنان پس از انتخاب شدن توسط ملت، آفت های و آسیب های انتخابات و روش های تبلیغات کاندیداها از موضوعاتی بود که خبرنگار 598 با مشاور اسبق رئیس جمهور در امور روحانیت و عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی حجت الاسلام دکتر ناصر سقای بی ریا به گفت و گو نشسته است. بخش دوم و پایانی این گفت و گوی تفصیلی را در ادامه می خوانید:

دلیل حضور شفاف و نقش هدایتی حضرت الله مصباح یزدی در این انتخابات را چه میدانید؟

جبهه پایداری انقلاب اسلامی کاری کاملا سیستماتیک و تشکلی است و در ابتدای فعالیت ها برای خود ما هم سوال بود که علامه مصباح چرا این را تشخیص داد که وارد این عرصه شوند واقعاً شرایط یک طوری است که ایشان ضرورت تشکیل این جبهه را به عنوان کاری که اگر ایشان انجام ندهند فرد دیگری نمی‌تواند انجام بدهد ورود پیدا کردند.

آن ضرروت این بود که یک عده‌ای از بچه‌های مخلص و حزب اللهی که نه متصل به قدرت بودند و نه متصل به ثروت آمدند در صحنه. حزب اللهی‌های جوانی که در صحنه انتخابات ریاست جمهوری نهم و دهم به میدان امده بودند. یک حلقه‌ی انحرافی شکل گرفت در کنار دولت که حضرت آیت الله مصباح خودشان روشنگری کردند  و این روشنگری تا روستا ها رفت.

مردم فهمیدند که این حلقه‌ی انحرافی وجود دارد، خطر این انحراف را حضرت آیت الله مصباح گوشزد کردند و کسانی که ارتباط داشتند متوجه شدند که نباید این افکار انحرافی ترویج بشود . لذا اگر یک جایگاهی نباشد که این طیف عظیم از نیروهای انقلابی یک ملجا و پناهگاهی برای خودشان داشته باشند یک آشفتگی به وجود می امد و این‌ طیف کسانی هستند که واقعاً در همان انتخابات نهم و دهم هم دنبال ثروت و قدرت نبودند و الان هم نیستند یعنی یک طرز فکر سالمی و تقوای سیاسی دارند اگر یک همچنین جایگاهی تعریف نمی‌شد این احساس را ایشان داشتند که ممکن است این نیروها یکی از دو چیز برایشان پیش بیاید یا جذب آن گروه انحرافی بشوند حالا با یک توجیهاتی با یک لطایف و حیلی و یا این که اصلا سرخورده و ناامید بشوند و این هم به ضرر آن افراد بود و هم به ضرر نظام بود لذا ایشان آمدند جبهه‌ی پایداری را تشکیل دادند.

شاخص های جبهه پایداری سه چیز است یکی ولایت محوری ، مسئله‌ی قاطعیت در برخورد با فتنه و قاطعیت در برخورد با انحراف این را یک شاخص قرار دادند. جبهه ای دیگر در بین اصولگرایان به راه افتاد به نام جبهه‌ی متحد اصولگرایی . ما نمی‌توانیم قبول کنیم در جمعی باشیم که خواص مردود در آن باشند . البته توجیه آن بزرگوارانی که آن جا بودند این بود که مصلحت نظام ایجاب می‌کند که ما این دایره را یک مقدار وسیع تر بگیریم تا همه وارد بشوند و انتخابات گرم تر بشود. آن‌ها به آن جنبه اش توجه می‌کردند ولی آیت الله مصباح روی جنبه‌ی خلوصش توجه می‌کند و این را همان روزی که اعلام موجودیت کرد جبهه‌ی پایداری را با سخنان حضرت آیت الله مصباح ایشان تشبیه ماندگاری را کردند گفتند اتحاد مثل حلقه‌های دوایر متحدالمرکز است شما یک پرگاری را نقطه‌ی ابتدایی اش را بگذارید وسط بعد دوایر کوچکی بعد بزرگتری بعد بزرگتری و بزرگتری را رسم می‌کنید. وحدت به معانی موسعی تعریف می‌شود و ما وحدتی که در بین جمعیت اصولگرایان داریم با وحدتی که در تمام نیروهایی که حداقل نظام را قبول دارند اینها با هم متفاوت است و هر دو وحدت هم باید باشد یعنی ما یک وحدت ملی در یک حداقل‌های پذیرش نظام داریم یعنی کسی ولایت فقیه را قبول داشته باشد که رکن نظام است قانون اساسی را قبول داشته باشد که قانون اساسی نظام است و نظام را به کلیتش قبول داشته باشد حالا هر فکری داشته باشد حالا مهم نیست این جزء خانواده نظام است این جزء افراد نظام و تمام حقوقی که یک شهروند جمهوری اسلامی دارد این فرد هم دارد اما ممکن است در اینها آدم‌هایی باشد که عملکردهایشان اشتباه است دیدگاه انحرافی ممکن است داشته باشند جهت گیری‌های ناصوابی ممکن است در پرونده‌ی کاریشان باشد ولی از بیرون جمهوری اسلامی از آنها تعریف نمی شود چون اگر یک کسی از بیرون جمهوری اسلامی تعریف شود که اصلا نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند در هیچ نظامی نه فقط نظام جمهوری اسلامی. در تمام کشورهای غربی و کشورهای اروپایی این مسئله است اگر کسی قانون اساسی آن کشور را قبول نداشته باشد نمی‌تواند بیاید هیچ منصبی را بگیرد این جزء ادبیات و الفبای هر نظامی است ولی در درون نظام . همه باید با هم متحد باشند اختلافات را کنار بگذارند اما این معنایش این نیست که حالا اصولگرایان مثلاً وحدت نکنند آنها در یک دایره‌ی کوچکتری با هم وحدت می‌کنند در میان اصولگرایان هم ممکن است یک دوایر کوچکتری باشد که خالصتر باشد .

ایشان می‌گویند آن جوان‌های پرشوری که آمدند به میدان و آن انتخابات را رقم زدند و ثروت و قدرت در آن‌ها تاثیر نکرد این‌ها آدم‌های حساسی هستند و نمی‌آیند طرف کسانی که سوابق ناصوابی دارند.

جبهه‌ی متحد هم بالاخره از اصولگرایان تشکیل شده و ممکن است نقص‌هایی هم در آن باشد ولی بالاخره در کلیتش یک جبهه‌ی اصول گراست و هر دوی این‌ها می‌آیند با هم رقابت می‌کنند و شما ادبیاتی که در نوزده دی و چهارده بهمن از آقا دیدید از حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله دیدید دیگر ایشان صحبت از وحدت نمی‌کند صحبت از رقابت می‌کند چون الان آن چیزی که ما به آن نیاز داریم بیشتر روی آن صحبت و تکیه کنیم مسئله‌ی رقابت است تا وحدت چون اگر ما بیش از حد روی وحدت تکیه کنیم متهم خواهیم شد به آن چیزی که الان بیگانگان می‌خواهند اتهام بزنند که نمایندگان مهندسی شده اند.

به نظر حضرتعالی حد حمایت از دولت و همچنین انتقاد از دولت چه میزان می باشد؟

بستگی دارد که ما دولت را چه طوری تعریف کنیم اگر دولت را این طوری تعریف کنیم که آن حلقه‌ی انحرافی در این دولت در تصمیم سازی‌ها مثلاً سازگار است در خیلی مسائل متنابهی ما کلیت آن را بخواهیم بپذیریم و اینها را بخواهیم بگوییم نه حامی دولت به این معنا که در آن حدی که مقام معظم رهبری قائلند تفکیک بین وجهه‌ی حقیقی و حقوقی رئیس جمهور و هیئت دولت قائل باشیم.

ببینید کسانی که اکنون در انتخابات فعالیت می‌کند چه کسی است؟ این مهم است. این هم مثلاً یعنی آن حالا حلقه یا آن جمعی که به صورت متشکل دارند در انتخابات می‌آیند و چهره‌ها را معرفی می‌کنند یک جبهه‌ای را تشکیل دادند این‌ها متصل است به همان حلقه‌ی انحرافی اند.

 ببینید آیا در موفقیت‌های دولت فقط آقای احمدی نژاد تاثیرگذار است؟ من شاهد بودم در آن مدتی پنج سالی که حضور داشتم وزرا نقش بسیاری دارند، جاهایی بود که اگر یک وزیری لنگ می‌زد رئیس جمهور نمی‌توانست کاری کند و جاهایی هم بود که آن وزیر اگر خوب کارش را انجام می‌داد رئیس جمهور کارش ساده بود یعنی جایگاه وزیر خیلی مهم است و من شاهد بودم که بسیاری از وزرایی که بودند این‌ها دل خوشی از آن به اصطلاح مسائل حاشیه‌ای که پیش می‌آمد نداشتند در چهره هایشان معلوم بود من با بعضی هایشان هم صحبت می‌کردم این‌ها دل خوشی نداشتند و خیلی از اینها هم کنار گذاشته شدند. بالاخره ببینید دولت یک فرد نیست و منتصب به نظام است منتصب به خیلی ها است.

اخیراً هم دیدید یک چشمه اش را که بالاخره توجیه یا تخیل این که ما در موقعیت شعب ابی طالب هستیم . آقا این را کاملا پاسخ دادند مستدل هم با بعضی از افرادی که این‌ها را در اصل مطرح کرده بودند مستدل کرده بودند و قانعشان کردند که حرف شما اشتباه است و هم در صحنه‌ی بین المللی پاسخ قاطع و محکم دادند به این مسائل و مباحث را کاملا پنبه اش را زدند و مسائل را برای همه روشن کردند حتی برای آحاد ملت مسئله مواضع کاملا روشن شد و مسئولین هم در خط قرار گرفتند حالا گاهی این تاثیرگذاری‌ها از جاهایی نشئت می‌گیرد که ما این را بی ارتباط با آن حلقه‌ی بی اعتمادی‌ها نمی‌دانیم .

به هر حال ببینید مسئله این است که همان تشبیهی که کردم شما یک سنگی را اگر دیدید که زیر پایتان شل شد یک بار دیگر پایتان را نباید بگذارید روی آن و برای بالا رفتن اتکا کنید انتخابات یک چنین چیزی است یعنی اگر شما دو تا گزینه دارید یک گزینه اش مطمئن تر است باید به آن گزینه‌ی مطمئن تر مراجعه بکنید گرچه ممکن است یک گزینه‌ای که قبلاً‌ به آن اطمینان داشتید هم هست اما شبهه ناک شده و مشکلاتی پیش آمده مسئله‌ی انتخابات هم این طوراست البته باز هم تکرار می‌کنم که ما به مردممان اعتماد داریم. به فهم مردممان ایمان داریم و من ظنم بر این است که حرفی که حضرت آقا می‌زنند و بدون پایه نیست که می‌فرمایند من با شناختی که از رفتار ملتم و مردمم دارم و با اعتمادی که به خدای متعال دارم می‌بینم که انتخاباتی دشمن شکنی پدید خواهد آمد و یک مجلسی باب جمهوری اسلامی تشکیل خواهد شد.

لایه های انحراف را فقط مختص یک گروه خاص می دانید؟

نه شما آن‌هایی که در فتنه فعال شدند و به نوعی پشتیبانی کردند آنها هم منحرف اند. اشخاصی که در فتنه 88 آب به آسیاب دشمن ریختند تعدادشان کم نبود و این‌ها حلقه‌های به هم مرتبط است حلقه‌های اصطلاح طلبان و کارگزاران و آقای هاشمی اینها را نمی‌شود از هم جدا کرد. این‌ها هرکدام در فتنه به نوعی نقش آفرینی کردند . مردم باید نسبت به این‌ها متوجه باشند. یک طیف هم آنهایی هستند که در دولت به اصطلاح انحراف ایجاد کردند البته افراد منحرف هم که ممکن است مستقل هم باشند آمده به عنوان یک کاندیدای مستقل ثبت نام کرده حالا لزوماً هم ممکن است مرتبط به یک طیف نباشد اما در باطن آدم ناصالحی باشند.

علت هجمه تخریب ها به سمت جبهه پایداری و همچنین القاء عدم ارتباط جبهه پایداری با علامه مصباح چه علتی دارد؟

علت این تخریب ها فقط مسئله‌ی انتخابات نیست. انتخابات یک حلقه است یک حلقه‌ی اولیه است. جبهه‌ی پایداری هم بنا نیست که بعد از این انتخابات برود در خانه بنشیند این جبهه‌ی پایداری تاسیس شده که پایدار بماند یک گفتمانی است فعال و تشکیلاتی منتها تشکیلاتی که حزبی نیست بیشتر تشیکلات فکری است، تشکیلات اجتماعی است و در انتخابات یکی از کارهایی که می‌کند فعال می‌شود در جنبه‌های دیگر کشور هم فعال می‌شود اظهار نظر می‌کند به عنوان یک نیروی پا به رکاب به میدان می‌آید. حمله کنندگان به جبهه پایداری حساب بعدها را می‌کنند یعنی افرادی را از همین انتخابات مجلس ساماندهی می کنند برای انتخابات ریاست جمهوری دو سال بعد، آنها پایداری را مانع بزرگی برای خودشان می‌دانند.

لذا شما می‌بینید اخیرا خوب پیشنهادهایی داشتیم که حالا بیایید صرف نظر از اختلافاتی که داریم آن منشور اصول گرایی را جلویمان بگذاریم و دو نفر از ما دو نفر از جبهه‌ی متحد بنشینند به افراد نمره بدهند . متحدی ها گفتند نه این با قواعد بازی نمی‌سازد. شما بیایید در آن جبهه‌ی متحد آن دو نفر را بفرستید آن وقت طبق آن چیزی که ما می‌گوییم عمل می‌کنیم یعنی همان پی گیری آب کردن و ذوب کردن که دیگر هویتی نداشته باشد .

 در حالی که در ان جلسه ای که خود بنده هم حضور داشتم آیت الله مصباح فرمودند حجت شرعی بین شما و خدا، اگر دیدید که کسی در یک منطقه‌ای اصلح واقعی است برایتان مهم نباشد که در چه لیستی قرار گرفته یعنی اگر در لیست متحد هم بود و دیدید آدم صالحی است شما هم آن را در لیست پایداری قرار بدهید.

سفارش بنده نیز به همه‌ی مردم عزیز ایران این است که نگاه کنند به افراد حالا این لیست‌ها هست نگاه کنند به آن که می‌شناسند تشخیص می‌دهند که اینها اصلح‌‌‌اند و همان را رای بدهند. رقابت، رقابت سالم باشد همدیگر را نکوبیم، اگر ویژگی‌هایی را می‌خواهیم بگوییم از آراء خودمان بگوییم از آراء جبهه‌ی خودمان بگوییم بگذارید مردم قضاوت بکنند تخریب نکنیم همدیگر را امیدواریم که این مسئله اتفاق بیفتد و بالاخره مردم هم در یک جو سالم و دور از تشنجی بتوانند قضاوت‌های خودشان را داشته باشند مطالعه کنند صدا و سیما انشاء الله بتواند یک برنامه‌ی خوبی را داشته باشد برای معرفی کاندیداها بدون حب و بغض، با رعایت عدالت فرصت‌ها را تقسیم بکند بین همه‌ی کاندیدایی که هستند بتوانند بیایند حرف‌های خودشان را بزنند و مردم را به سوی خودشان دعوت کنند اعلام کنند که ما آمدیم دیگر با شماست شما تصمیم بگیرید هر چه شما بگویید همان است و ما قضاوت شما را قبول داریم.

سنگر اصلی در انتخابات چیست؟ یعنی هدف اصلی که از انتخابات مجلس داریم چیست؟

در انتخابات دو هدف بزرگ است یک هدف اصلی است و آن تشکیل یک مجلس مقتدر و سالم است این هدف اعلا است همه‌ی هیاهوها برای این است که مجلس تشکیل بشود و هدف بعدی حضور حداکثری است. حضور حداکثری تاثیر در کیفیت مجلس نمی‌گذارد در این شرایط ولی تاثیر در تثبیت نظامش شاید بیش از تاثیر در کیفیت مجلس باشد یعنی الان دیگر یک تاثیر دو جانبه‌ای این انتخابات می‌گذارد یکی این که به دنیا ثابت می‌کند که مردم ما نظامشان را قبول دارند به نظامشان اعتماد دارند،‌ به سیستم انتخاباتی نظامشان اعتماد دارند و قبول دارند و پای صندوق‌های رای می‌آیند همه می‌آیند این چیزی است که پیامی است که این حضور حداکثری به دنیا مخابره می‌کند یک هدف خودش و هدفی است ناظر به اصل نظام و مجلس جزئی از آن هدف است که اگر این هدف کمرنگ بشود به تبع مجلس هم کمرنگ می‌شود ضعف و قوتش دائر مدار ضعف و قوت خود انقلاب و خود نظام است لذا حضور حداکثر یک هدف است و تشکیل مجلس اصلح، مجلس مقتدر دارای نمایندگانی پایدار، پابرجا در راه خدا و در راه خدمت به مردم این هم هدف دوم است.

منبع خبری 598





نوشته شده در تاریخ سه شنبه 2 اسفند 1390 توسط علی
طبقه بندی: خبرستان روز سیاسی 
برچسب ها: جبهه پایداری انتخابات مجلس نهم مجلس نهم کاندیدا حجت الاسلام بی ریا 
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin